woensdag 2 maart 2011

dag 3: het Carnavalfeest.

Ik kwam in de zaal verkleed als clown en Noah had voor mij een brief bij.  Noah weet niet hoe dat de 2 monsters moeten worden gemaakt. Op de envelope had hij zijn naam gezet en de monsters getekend.
Noah zijn brief en enveloppen:


Ik had tegen Noah vertelt dat hij morgen maar veel foto's moest trekken van de Mik het klikmonster en Muit het monster van het geluid zodat hij deze zelf kon maken.
Omdat de andere kls deze ook graag wilde maken heb ik voor de ouders een brief gemaakt:

Beste, ouder(s),

Om mijn mediahoek  op te starten had ik 2 ‘monsters in de klas.’
Mik het klikmonster (fototoestel) en Muit het monster van het geluid (dictafoon).
De kleuters vonden deze monsters zo leuk en vroegen: “Juf, hoe maak ik een monster?”
Hiervoor dit berichtje.

Hier is Mik het klikmonster: 
voorkant
achterkant

zijkant













Eventuele materialen die je kan gebruiken: (de meeste materialen zijn kosteloos materiaal)
-plakband/ lijm (ikzelf heb een lijmpistool gebruikt voor de kleine dingen zoals de dopjes en de ogen, … Maar  met de kleuters kan je het lijmen met pritt of behangerslijm.
-1 schoendoos
-gekleurde papieren (verf, stiften, potloden, …. Dit kan allemaal) om op de schoendoos te kleven
-plastieken potje
-ronde, gekleurde sticker
-wc –rolletjes of potjes van vb. Danone drankjes
-dopjes in allerlei formaten (water, …)
-chenilledraden, 2 bolletjes en 2 plastieken oogjes
Werkwijze
1) Neem een schoendoos en plak op deze schoendoos gekleurd papier.
(andere mogelijkheden: verf, stiften, potlood,stempelen,…)
2) Als heel de doos versierd is maak je het hoofd van het monster.
   Ik heb hiervoor een plastiek potje gebruikt en dit beplakt met geel papier.
3)Dit potje plak je ondersteboven op de doos.
4)Op het potje komen twee chenilledraden met een bolletje. Op de  bolletjes plak je plastieken oogjes. Ik heb de chenilledraden vastgemaakt tussen het papier en het plastieken potje.
5) Dan heb ik de oren gemaakt (de rode dingen). Deze kan je maken van WC - rollen, langwerpige potjes,… Hier rond heb ik rood papier gedaan, op het einde heb ik het papier zo gevouwen dat je precies ‘2 stekels’ hebt.
6) De dopjes moeten de knopjes van het fototoestel voorstellen
7) Als laatste heb ik Mik versierd met allerlei ronde stickertjes in allerlei kleuren.
Dit is een voorbeeld, natuurlijk mag u samen met je kleuter je eigen ‘klikmonster maken’ 
Dit is Muit het monster van het geluid:












Eventuele materialen die je kan gebruiken: (de meeste materialen zijn kosteloos materiaal)
-plakband/ lijm (ikzelf heb een lijmpistool gebruikt voor de kleine dingen zoals de dopjes en de ogen, … Maar  met de kleuters kan je het lijmen met pritt of behangerslijm.
-1 schoendoos
-gekleurde papieren (verf, stiften, potloden, …. Dit kan allemaal) om op de schoendoos te kleven
-2 plastieken potjes
-ronde, gekleurde stickers (geel en wit)
-2 geribbelde buizen van plastiek, even groot
-2 bolletjes en 2 plastieken oogjes
-dopjes in allerlei formaten (water, …)
-een piepschuimen schaaltje versierd met een stukje papier
-op de zijkanten van Muit plakken kleine stukjes rietjes
Werkwijze
1) Neem een schoendoos en plak op deze schoendoos gekleurd papier.
(andere mogelijkheden: verf, stiften, potlood,stempelen,…)
2) Als heel de doos versierd is maak je het hoofd van het monster.
 Ik heb hiervoor 2 plastieken potjes gebruikt; In elk potje heb ik een gaatje gemaakt om de geribbelde buizen in te stoppen. Dan heb ik de buizen in de gaatjes van de potjes gedaan. Ook en ik in de schoendoos heb ik 2 gaatjes gedaan waarin dan de buizen komen en daarop de potjes.
3)  Op de buizen komen 2 wollen bolletjes met plastieken ogen op.
4) Ook op de bovenkant komen allerlei ronde, witte stickers
5) Op de voorkant van de doos komt de piepschuimen schaal. Hierop plak je ook een gekleurd papier.
6) onderaan de doos (voorkant) komen gele, ronde stickertjes.
7) in het midden (voorkant) komen dopjes, dit zijn dan de knopjes.
8) als laatste kleef je op de zijkanten stukjes rietjes.

Ook dit is een voorbeeld, natuurlijk mag u samen met je kleuter je eigen ‘klikmonster maken’

Alvast veel plezier met het knutselen!!!!
Als je nog vragen hebt durf ze gerust te stellen.

Met vriendelijke groeten,
juf Leen
Omdat het Carnaval was in de school zijn er geen activiteiten kunnen doorgaan.
Ik had enkel een fotograaf en cameraman van de dag aangeduid.

Hier volgen enkele foto's die kls zelf getrokken hebben:
Stef heeft al de kindjes in de modeshow getrokken, een echte fotograaf:
wat een mooie prinses

Nog zo een mooie prinses!

Ja, er waren veel prinsessen!

en Mega Toby was ook aanwezig

en wie is dit?

Spiderman!


















Hier nog enkele andere foto's:
één van de vele spidermans
wie is dit?
Piet Piraat kwam ook op bezoek
lekker gezellig op de bank
Toy Story
smile
confetti
Ook de politie was aanwezig










































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten