WEEKSCHEMA AUDIO-VISUEEL WERKEN
Belangstellingscentrum: ridders,prinsessen en kastelen (invalshoek geluid/beeld/film)
MET DE KLS EEN FILM MAKEN:Ridder Rikki
MET DE KLS EEN FILM MAKEN:Ridder Rikki
dagindeling | maandag:21/03/2011 deelthema: groep 1: oefenen en filmen van scènes | dinsdag: 22/03/2011 deelthema groep 2: oefenen en filmen van scènes | woensdag: 23/03/2011 deelthema: groep 2 zoeken + opnemen van geluidsband voor de scènes | donderdag: 24/03/2011 deelthema: |
8u45 10u10 | 8.45-9.45: TURNEN 9.45u-10.05u KA:Mik het klikmonster stelt voor:detailfoto’s bekijken van de klas. Kls raden wat het is en gaan op zoek laten naar de voorwerpen. KA:opgenomen geluid(1) van de kls. adhv de dictafoon+ ZEN moment (luisteren met ogen, toe, raden, geluid vertellen) +keuzeproces detailfoto’s/tuxpaint | Na of tijdens het onthaal: KA:Mik het klikmonster stelt voor:detailfoto’s van de fotograaf van de dag. (KO bespreekt dit de dag ervoor met de kl) KA: toonmoment: filmpje groep 1+ relfecteren +keuzeproces 9.30u-10.10 Groep 2 GA: oefenen + filmen van scènes per scène: (gang) zie maandag groep 1,10.25u met enkele aanpassingen: 3)decor+materiaal klaarzetten à materiaalmeester 4) veel oefenen van de scène door de acteurs en cameraman, … anderen kijken toe (toneelspelen) àTijdens het acteren wordt er niet gepraat! Enkel toneelspelen ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag=opdracht detailfoto(’s) maken en dit de volgende de dag tonen. ZA: experimenteren op laptop/computer: tuxpaint ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden + reflecteren ZA: detailfoto’s trekken/ filmen | Na of tijdens het onthaal: KA:Mik het klikmonster stelt voor:detailfoto’s van de fotograaf van de dag. (KO bespreekt dit de dag ervoor met de kl) KA: toonmoment: filmpje groep 2+ reflecteren KA:opgenomen geluid(1) van de kls. adhv de dictafoon+ ZEN moment +keuzeproces 9.40u-10.10u GA:zoeken+opnemen van geluidsband voor de scènes 1)bekijken van het draaiboek: scènes (tekeningen) OF filmpje 2) experimenteren met de geluidenkoffer en andere geluiden + ZEN momenten 3) geluiden zoeken bij elke tekening (scènes)+ZEN momenten 4) even experimenteren met de dictafoons, microfoon en koptelefoons + herhaling werking 5) opnemen van de geluiden bij de scène + Zen momenten 6)aanvullen van het draaiboek: geluiden ZA: posters maken voor de films met tuxpaint op computer ZA: tickets maken met tuxpaint op computer ZA: op laptop experimenteren met webcam: Snap ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag=opdracht detailfoto(’s) maken en dit de volgende de dag tonen. ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden + reflecteren ZA: babbelbox (gang) | RIDDERFEEST Heel de VMM??? Na of tijdens het onthaal: KA:Mik het klikmonster stelt voor:detailfoto’s van de fotograaf van de dag. (KO bespreekt dit de dag ervoor met de kl) KA:opgenomen geluiden(2) van de kl. adhv de dictafoon+ ZEN moment (luisteren met ogen, toe, raden, geluid vertellen) ZA: fotograaf van de dag ZA: cameraman van de dag ANDERS: DAG EXTRA VOOR: -opnieuw filmen voor scènes die niet goed zijn (groep 1 +2) -opnemen van geluiden -monteren van film/ geluidà afmaken laatste versie van filmpjes (op DVD)? OF Herhalen van leuke activiteiten |
10.10u-10.25u | | | Speeltijd | |
10u25 11u55 | 10u25-11.55u: Groep 1: GA: oefenen + filmen van scènes per scène: (gang) 1) bekijken van het draaiboek: scène, materiaal+decor 2) rollen verdeling: regisseur: (juf), cameraman, lichtman, materiaalmeest, acteurs à dit moet niet altijd afgewisseld worden 3)- materiaaltafel klaarzetten (decor + materialen +figuren) à materiaalmeester -kijken welke scènes er in welk decor moet worden opgenomen, alle scènes worden in het juiste decor opgenomen à regisseur 4) oefenen scène door acteurs en cameraman, … anderen kijken toe. Oefenen: hoe je de figuren moet bewegen 5) filmen van de scène (volgorde van het filmen van de scènes hangt af van hoeveel decors er zijn) 6) terug bekijken van de scene,reflecteren, eventueel opnieuw doen (min. 2 keer) àelke scene wordt apart geoefend en daarna ook gefilmd (elke scene staat apart op camera) (alle stappen worden constant herhaalt bij elke scène van de film) ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag=opdracht detailfoto(’s) maken en dit de volgende de dag tonen. ZA: op laptop experimenteren met webcam: Snap ZA: experimenteren op laptop/computer: tuxpaint ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden + reflecteren | 10u25-11.55u: Groep 2 GA: oefenen + filmen van scènes | 10.25u-10.35u KA:opgenomen geluid(1) van de kls. adhv de dictafoon+ ZEN moment (luisteren met ogen, toe, raden, geluid vertellen) 10.35-11.10 GA:zoeken+opnemen van geluidsband voor de scènes 11.10-11.25u KA: algemene korte reflectie KA: meegeven dictafoon met kls Tot 11.30 Thuis: monteren van scènes en geluid op moviemaker (groep 2) | 10u25-11.55u: Zie boven |
| Middagpauze | | ||
12u55 14u | 12.55u-13.15u KA:opgenomen geluid(1) van de kls. adhv de dictafoon+ ZEN moment (luisteren met ogen, toe, raden, geluid vertellen) 13.15u-14u Groep 1: GA: oefenen + filmen van scènes + ZA’s zie voormiddag (Za webcam weg en in de plaats ZA: experimenteren met detailfoto’s trekken/ detail filmen ) | 12.55u-13.20u KA:opgenomen geluiden(2) van de kl. adhv de dictafoon+ ZEN moment (luisteren met ogen, toe, raden, geluid vertellen) 13.20u-14u Groep 2 GA: oefenen + filmen van scènes ZA: posters maken voor de films met tuxpaint op computer ZA: tickets maken met tuxpaint op computer ZA: op laptop experimenteren met webcam: Snap | | Turnen: 12.55-13.45u |
| Speeltijd | | ||
14u15 15u35 | 14.15u-15.00: Groep 1: GA: oefenen + filmen van scènes 15.00u-15.25u KA: algemene korte reflectie: groep 1: filmen KA: babbelbox KA: meegeven dictafoon met kls Thuis: monteren van scènes en geluid op moviemaker (groep 1 | 14.15u-15.00u Groep 2 GA: oefenen + filmen van scènes + ZA’s zie boven 15.00u -15.25u KA: algemene korte reflectie: Groep 2 KA: babbelbox KA: meegeven dictafoon met kls Thuis: monteren van scènes op moviemaker | | 14.15u-15.00u KA: kijken naar de films van groep 1 en 2 op groot scherm Eetzaal wordt omgetoverd tot cinemazaal 15.00u-15.25u KA: reflecteren over de films (verschil) Ka:reflecteren over heel de week |
In het blauwe zijn aanpassingen!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten