WEEKSCHEMA AUDIO-VISUEEL WERKEN
Belangstellingscentrum: ridders,prinsessen en kastelen (invalshoek geluid/beeld/film)
SAMEN MET DE KLS EEN FILM MAKEN:Ridder Rikki
SAMEN MET DE KLS EEN FILM MAKEN:Ridder Rikki
dagindeling | maandag:14/03/2011 deelthema: brainstorm: script(verhaal bedenken+ titel) opstart: het draaiboek | dinsdag: 15/03/2011 deelthema: draaiboek+ uittekenen van de scènes. (storyboard) | woensdag: 16/03/2011 deelthema: materiaal en decor bespreken + wat en hoe maken |
8u45 10u10 | 8.45-9.45: TURNEN -uittesten of laptop op TV gaat -uittesten of je de camera krijgt aangesloten op TV 9.45u-10.05u KA: Guit de kijksnuit (camera) stelt voor een filmfragment: “animatiefilm:hoe tem je een draak”zonder geluid + korte reflectie: waarom geluid bij film + hoe gaan we geluid maken? KA:opgenomen geluiden (Amber) adhv de dictafoon+ ZEN moment + keuzeproces KA: kiezen van groep 1: film met zelfgemaakte figuren groep 2:film maken door te acteren + keuzenproces àDit is een vaste groep en wordt niet gewijzigd àIn de VM worden de geluiden en het verhaal van Ridder Rikki bij beide groepen opgestart | Na of tijdens het onthaal: KA: Guit de kijksnuit (camera) stelt voor een filmfragment zonder geluid+ experimenteren met de geluidskoffer, zoeken van geluiden voor de scènes van de film KA:opgenomen geluiden(2) van de kl. adhv de dictafoon+ ZEN moment + keuzeproces 9.30-10.10u groep 1 GA: bespreken uittekenen script (scènes) 1) herhalen script (verhaal) 2)herhalen draaiboek (scènes) 3) bespreken hoe je welke scène gaat tekenen (wat) 4) afspreken wie welke scène gaat tekenen (3+4 kan ook omgekeerd) ZA: geluid zoeken adhv geluidskoffer en opnemen met dictafoon ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden + reflecteren ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag ZA: experimenteren overheadprojector | Na of tijdens het onthaal: KA: Guit de kijksnuit (camera) stelt voor een filmfragment zonder geluid+ experimenteren met de geluidskoffer, zoeken van geluiden voor de scènes van de film en opnemen KA:opgenomen geluiden(2) van de kl. adhv de dictafoon+ ZEN moment + keuzeproces 9.30-10.10u Ga: bespreken van materiaal groep 1GA: bespreken van decor + materiaal 1) herhalen van uitgetekende scènes en deze in de juiste volgorde leggen 2)à elke tekening(scène) overlopen en nagaan welk decor je nodig hebt en hoe je dit gaat maken (materialen). à elke tekening overlopen en kijken welk materiaal/ attribuut je nodig hebt(wat) en hoe je het moet maken (voor de personages,…) àwelk bestaand mat. kunnen we gebruiken àAanvullen van draaiboek (decor + materiaal)à noteren + uittekenen ZA: zoeken van geluid adhv ploffer en opnemen (voor filmfragment) ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden +reflecteren ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag ZA: experimenteren met de overheadprojector ZA: babbelbox (gang) |
10.10u-10.25u | | | Speeltijd |
10u25 11u55 | VERJAARDAG VIEREN GYTHA ??-11.55u: VM: groep 1 en groep 2 GA: Brainstorm script: verhaal bedenken + een titel 1)vertrekken vanuit geluiden rond het B.C. 2) ZEN moment: wat horen we+verwoorden KO noteert dit op papier + uittekenen 3) gevoelens verwoorden 4) Brainstorm script (verhaal+titel) bedenken adhv. geluiden en het prentenboek Ridder Rikki. KO noteert dit op papier + tekeningen + eventueel opnemen ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag ZA: experimenteren met de overheadprojector ZA: experimenteren met de fototoestellen, camera’s, dictafoons en Ploffer de geluidskoffer | 10u25-11.55u: groep 2 GA: bespreken uittekenen script (scènes) zie voor de speeltijd + ZA’s. | 10.25u-11.10u Groep 2: bespreken van decor + materiaal + ZA’s + babbelbox 11.10-11.25u KA: reflectie -groep 1 en 2 tonen/ vertellen over hun decor en materiaal (KA: babbelbox) -andere kls vertellen / laten zien:opgenomen geluiden getrokken foto’s en opgenomen beelden, overhead, babbelbox,… KA: meegeven dictafoon met kls Tot 11.30 |
11.55-12.55u | Middagpauze | | |
12u55 14u | 13.00u-14u groep 1 = film maken met zelf gemaakte figuren vervolg GA: Brainstorm script: verhaal bedenken + een titel zie VM 5)verhaal noteren op een draaiboekformulier en in scènes opsplitsen + ZA’s zie VM | 13.00u-14u Groep 1 en 2 vervolg: uittekenen script (scènes. 5) elke kleuter tekent 1 of 2 tekeningen(scènes) uit 6) de tekeningen worden in de juiste volgorde gelegd 7) Ko noteert de nr. van de scène(cijfer+getalbeeld) Ko noteert de uitleg van de scène erbij. + ZA’s voormiddag ZA babbelbox (gang) De tekening wordt door de kls overgetekende op transparant voor de overheadprojector+ZA’s | |
14u-14.15u | Speeltijd | | |
14u15 15u35 | 14.15u-15.15u groep 2: vervolg GA: Brainstorm script: verhaal bedenken + een titel zie VM 5)verhaal noteren op een draaiboekformulier en in scènes opsplitsen + ZA’s zie VM 15.15u-15.25u KA: opstart babbelbox (iemand uit groep 1 en 2) KA: meegeven dictafoon met kls brief ouders | 14.15u-1500u. GA: groep 1 en 2 vervolg: uittekenen script (scènes) De tekening wordt door de kls overgetekende op transparant voor de overheadprojector+ZA’s 15.00-15.25u KA:-algemene korte reflectie: -groep 1 en 2 tonen hun verhaal aan de klas adhv de tekeningen op overhead. -andere kls vertellen / laten zien: van foto’s,beelden, geluidsopnames, experimenteren met overhead,… KA: meegeven dictafoon met kls | |
KO probeert ook door de dag met de groepjes te reflecteren
KO probeert wel de opbouw te volgen van het schema, maar op basis van wat ze ziet bij de kls kan het aangepast worden(wijzigingen zie BLOG)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten